Iklan

Dec 2, 2009

Alamak! Dah Disember 2009 la..

Salam...

Hari ni dah 2hb. Disember dah. Cepat sungguh masa berterbangan. Terbang? Cuba dongak ke langit, lihat awan yg memutih bertompok-tompok. Kita tidak nampak seperti ianya bergerak, tapi tanpa sedar ia sebenarnya sudah beralih tempat. Begitulah saya boleh ibaratkan masa berterbangan. Ok, sekarang di sini tak nampak awan, hujan sepanjang hari. Jadi tak perlulah mendongak. :D

Pandang belakang sekejap. Jangan peduli tentang 'jangan pandang belakang'. Saya pandang belakang, bukan bererti saya menolehkan kepala saya ke belakang. Tak. Pandang pada masa yg telah berlalu dalam tahun ini, dari Januari sehingga November lepas. Apa yg telah saya capai? Dan apa yg telah berlaku kepada saya sepanjang tahun ini? Apa yg saya perlu pelajari? Azam tahun ini? Haha.. maaf saya tidak ada azam. Kecuali seorang kawan (yg saya ingat buat masa sekarang) yg bernama Azam. :D

Ok. Saya rasa saya tidak mencapai apa-apa tahun ini. Tahun ini bukan sahaja Terengganu bernasib malang akibat kejadian bumbung Stadium Gong Badak runtuh, malah kejadian itu meregut segala kemudahan, ketenangan dan kesenangan saya (eceehh!!) sekaligus mengkelam-kabutkan hidup saya sepanjang tahun ini (sehingga pertengahan tahun depan!). Sungguh ni, walaupun saya tidak terlibat sedikitpun dengan kejadian itu (saya tidak bersalah! hahaha!), masalah itu telah turut mengheret saya ke dalam perutnya (perut??). :P

Dalam tempoh tidak sampai sebulan lagi ini, apa yg boleh saya capai? Hmmm... Azam tahun ini? Well, semenjak 2 tahun lepas, saya tidak membuat apa-apa azam setiap kali tibanya tahun baru. Banyak perkara yg mengecewakan jadi saya seperti sudah berhenti berharap pada apa-apa dan siapa-siapa. Sekiranya Tuhan kata jadi, jadilah. Kalau tidak, tidaklah. Dengan itu, saya tidak kecewa sangat.

Cuma sepanjang tahun ini, banyak sungguh dugaan yg menguji sungguh-sungguh segala rasa yg saya ada. Dan saya sangat-sangat berdoa semoga Tuhan menguatkan iman saya kepada-Nya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...