Iklan

Dec 8, 2009

Tersedar

Bismillahirrahmanirrahim...

Tiba-tiba seperti ada seketul batu dilempar terus terkena kepala. Tak pun seperti sebaldi air disimbah ke muka. Betul kata Sarah, yang kosong mudah di bisiki syaitan dan nafsu. Yg kosong mudah dibelenggu sadis dan jemu. Saya terleka dalam masa lapang yg terlalu banyak dan melimpah ruah ini. Saya mudah terasa jemu. Saya kekadang beremosi terlebih-lebih. Saya adakalanya memikirkan yg tidak sepatutnya tentang dugaan hidup saya. Sungguhlah, jiwa saya sangat kosong barangkali. Kerana itu saya begitu.

Tapi, petang tadi, saya sempat melayan badminton dengan budak-budak berumur dalam lingkungan 6 hingga 8 tahun depan rumah saya semasa mengambil sedikit waktu di petang hari mengajar Aisya bermain badminton. Seronok juga bermain sehingga berpeluh-peluh begitu. Alhamdulillah, saya masih sedar tentang kelapangan masa saya dan cuba mengisinya dengan aktiviti yg berfaedah. Alhamdulillah, dalam kekosongan jiwa saya, Tuhan masih mengingatkan saya. Alhamdulillah, Tuhan tidak membiarkan saya terleka sangat. Alhamdulillah.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...