Iklan

Apr 7, 2010

Menulis dari permulaan, membaca dari belakang.

Bismillahirrahmanirrahim...

Sebenarnya, selalu merasakan seperti penceritaan disini lari dari topik (title di atas). Bila dah mula menaip, tangan dan otak sama laju dan berebut2. Akhirnya terbabas dari topik. Jadinya, saya rasa saya perlu bercerita dahulu, kemudian baru di beri tajuk yg sesuai. Kalau nak bercerita dari ending ke beginning memang la tak jadi kan. Mana ada lagi orang buat camtu?

Tapi, kalu membaca atau membelek majalah atau suratkhabar, saya suka mulakan dari belakang. Bukan sebab suka baca sport news. Tak tak. Mana saya layan sangat sukan2 ni. Ianya dah macam tabiat. Baca slow2 topik last yg kurang menarik sehingga jumpa cover story, dan berakhir di muka hadapan majalah atau suratkhabar.

Err.. kalau buku cerita, tak best la nak baca kalau dah tahu ending kan. Tapi.. kekadang, bila dah baca separuh dari mula, dan tak sabar nak tahu ending, saya suka juga belek2 last2 pages.. Hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...