Iklan

Oct 16, 2008

Aku 'ok jer'.

Hari ini pagi aku bermula dengan 'ok jer' dari rumah. Rutin biasa mulai bangun pagi hingga sampai ke pejabat. Tetapi, beberapa minit sahaja selepas memanaskan kerusi, aku menerima panggilan telefon daripada site supervisor yang terus merosakkan mood aku untuk sepanjang hari ini. Bila 'ok jer', bererti perasaan aku kurang stabil. Yang memahami, akan tahu aku dalam keadaan mengawal diri sendiri. Bila ada sedikit situasi yang tidak berapa bagus, zuppp.. secara automatik, perasaan aku sudah tidak terkawal. Memang supervisor tu kena marah dengan aku di pagi hari ini. Menambah pula kepada situasi yang tidak menyenangkan itu, boss pula menelefon bertanyakan tentang surat rayuan kepada klien yang perlu aku buat. "Awak buat dulu, nanti saya sain". Aduhh.. Mudahnya dia memberi arahan. Yes... I know he's the boss. Dia boleh memberi arahan apa sahaja sebab dia boss. Tetapi, aku sangat tidak suka apabila arahan itu cuma melalui telefon di mana aku tidak dapat menerangkan secara terperinci apa yang perlu aku lakukan.

Kemudian, boss masuk pejabat. Masa tu, aku dah fikir dah, apa aku nak cakap sekiranya dia bertanya tentang surat rayuan tu. Memang aku nak marah ajer boss aku masa tu. Bukan marah kerana boss berbuat salah. Tidak. Cuma melemparkan rasa tidak puas hati yang sudah lama terpendam. Aku pernah berbuat demikian kepada x-boss aku dulu-dulu. Dan biasanya cara itu berjaya merapatkan lagi hubungan aku dengan boss. Dia lebih hormatkan kita sebagaimana kita yang terlebih-lebih hormatkan dia selama kita menjadi orang bawahan dia. Hehe..

Sahabat,
Perasaan itu tidak pernah hilang,
Ia masih ada biarpun di lubuk hati yang terdalam,
Ia masih bernafas,
Biarpun ruangnya sempit dan sesak,
Jangan dekati aku,
Jika kau tidak punya niat apa-apa,
Aku bimbang,
Perasaan itu kembali bercambah..
Dan derita pasti mendatangi aku
Lagi....

1 comment:

  1. Bayangkan ku melayang
    Seluruh nafasku terbang
    Bayanganku menghilang
    Semua tanpamu teman

    Bila nafasku lepas
    Semua langkah yang lelah
    Semua waktu yang hilang
    Tapi bayangmu tetap

    Ingatkan ku semua, wahai sahabat
    Kita untuk selamanya, kita percaya
    Kita tebarkan arah dan tak pernah lelah
    Ingatkan ku semua, wahai sahabat

    Ingatkan ku semua, wahai sahabat
    Kita untuk selamanya, wahai sahabat
    Kita bagai cerita, wahai sahabat
    Ingatkan ku semua, wahai sahabat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...