Iklan

Oct 13, 2008

Happy birthday to myself.

Ucapan yang paling seronok dan menyentuh perasaan pada hari ini, ialah daripada Dania Aisya. Pagi-pagi lagi selepas dia siap berpakaian untuk ke tadika, dia menjerit di dapur memberitahu nenek dan tokki dia, 'Hari ini hari jadi mama!'. Semalam aku ada memberitahu dia, esok hari jadi mama. Tak sangka pula dia masih ingat. Dia breakfast dulu di dapur dengan nasi lemak sementara aku bersiap. Biasa la, perempuan. Lambat sikit kalau tang bersiap hendak ke mana-mana. Hehe.. Jam 7.45, aku dah bersiap dan memandu ke pejabat dengan Aisya di sebelah. Seperti biasa, selepas dia menekan punat radio dan memainkan kaset kegemaran dia, menyarungkan cermin mata hitamnya kerana silau matahari (perjalanan kami menuju ke arah matahari naik) dia hanya memandang keluar tingkap kereta. Diam tidak bersuara, kecuali sekiranya aku bertanya sesuatu. Sesampainya kami di hadapan tadika dia, dia berpaling dan bertanya (seperti biasa).
'Mama, saper yang ambik Nia hari ni?'
'Tokki la'
'Alaa.. bila mama nak ambik Nia?'
'Nanti kalau tokki lambat balik kerja, mama ambik yer'
'Ok la..'
'Nanti kita pegi makan kek yer'
'Ok!'
Selepas kiss kiri, kanan pipi aku, dagu dan dahi, dia membuka pintu kereta, dan seperti biasa aku bersuara,
'Daa! Assalamualaikumm..'
'Waalaikumussalam'..
Sebelum menutup pintu kereta dia berkata, 'Happy birthday mama!'. Aku tersenyum.
'I love u sayang!', aku sempat menjerit sebelum dum pintu kereta ditutup. Aku mendengar perlahan (kerana pintu kereta dah tertutup), dia menjerit 'I love u too' dan melambai. Aku membalas lambaian itu, dan bergerak menuju ke pejabat apabila sudah pasti dia sudah masuk ke dalam tadika. Aisya betul-betul menceriakan hari aku. Ucapan happy birthday daripada seorang budak yang berumur 5 tahun dan tidak benar-benar faham apa itu birthday itu, benar-benar menyentuh hatiku.

Hari terus berjalan seperti biasa. Aku sebenarnya sejak semalam lagi, asyik memikirkan pasal meeting yang akan diadakan hari ini. Pening juga memikirkan kerja ni. Tapi, kerana Aisya, aku semacam happy jer dan fikir yang senang-senang saja. Orang suruh panggil meeting, aku pun panggil la meeting. Aku sms kepada semua yang berkenaan dan prepare apa yang patut. Memang agak sibuk hari ini sehingga aku tidak sempat blogging dan membaca blog 'Sarah'! (Everyday, aku dah jadi semacam wajib mengadap blog dia). Meeting berjalan lancar jam 3 petang, dan betul juga tindakan aku. Tak perlu pening-pening fikir pasal meeting. Biasanya aku ada satu cara untuk menghilangkan takut dan tension untuk masuk meeting. Caranya, dengan menetapkan di fikiran bahawa meeting itu walaupun macamana hebat sekalipun, tetap akan habis. Sekurang-kurangnya masa yang diambil cuma 2 hingga 3 jam. Selepas itu, selesai! Hehe... Tapi, of cos la kan, kena la prepare serba sedikit yang perlu.

Ok la.. nak pergi makan. Tadi makan kek dan mushroom soup jer kat secret recipe. Dengan Aisya dan mak. Thanks pada sesiapa yang ingat birthday aku, dan yang wish aku. Semoga wishing korang Dia perkenankan. Aminn...

3 comments:

  1. Happy birthday to u moga Allah memberkati ...semoga maju jaya dlm segala urusan...

    ReplyDelete
  2. salam kak suraya.

    happy belated birthday. semoga segala urus akak setahun ke hadapan dipermudahkanNya dan sentiasa dlm redhaNya =)

    que sera sera - my motivation song up till now. may dania aisya will grow up as a motivated smart lady insya Allah.

    dan terima kasih sbb menjadi pembaca setia di dunia sy tu. terima kasih byk2~

    ReplyDelete
  3. kak su..

    happy belated birthday...
    semoga sentiasa sihat dan di beri ketabahan hati untuk menjalani hidup ni...

    bila nk dtg perlis?...ila baru je balik kelantan...tunggu turn terengganu lak..x tau la bila..hehehehe...

    take care taw!...:))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...