Iklan

Feb 11, 2009

Cinta plastik, atau cinta spastik?

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi tadi, on the way to my office, aku asyik mendengar 'hot chat' di Hot FM, seperti di pagi-pagi yang lain juga. Selain suka mendengar celoteh si Fara dan Faisal, aku suka hendak tahu apa topik 'hot chat' setiap pagi. So, topik hot chat pagi tadi ialah cinta plastik atau cinta spastik, lebih kurang camtu la bunyinyer. Yang pastinya ianya tentang cinta palsu antara manusia, bukan dikalangan haiwan atau tumbuhan. Opss...

Ok. Nampaknya ramai wanita yang menelefon berkongsi cerita di hotfm berbanding lelaki. Dalam tempoh lebih kurang 15 minit itu, ketika kereta comelku mencecah parking lot biasa di hadapan bangunan pejabat, baru ada seorang lelaki menelefon. Dan aku sudah malas untuk mendengar cerita seterusnya.

Kesimpulan daripada hot chat itu, aku rasa tidak salah kalau selama ini aku berkata kebanyakan lelaki sukar untuk dipercayai. Hey, aku tidak berkata semua yer. Memang ada di antara kebanyakan lelaki itu yang baik atau bagus, tetapi kalau sekadar seorang atau dua, memang la sukar untuk dikesan.

Yer, sebagaimana sukarnya Alex nak mengecam Marty ketika Marty berada dikelilingi oleh zebra-zebra yang banyak itu. Walaupun akhirnya berjaya, tetapi kesukarannya lebih kurang begitulah. Aku baru tengok citer 'Madagascar : Escape 2 Africa' sebenarnya tadi. Itu yang perbandingannya ke situ tu. :D

Selama ini aku selalu ditegur bila berkata, sukarnya hendak mempercayai lelaki. Ramai yang hanya mempermainkan perasaan wanita. Biarpun aku berkata berdasar pengalaman aku yang terlalu banyak, aku tetap tidak disokong. Tetapi itulah hakikatnya yang aku hadapi.

Walaupun aku sendiri mencari erti cinta itu dalam diri, aku juga mencari seseorang yang boleh mengelonjakkan rasa cinta dalam diri aku itu. Wooo.. rasa cam ayat power skit kat situ. Hahaha..

Ok la. Stop dulu.

6 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Mabuk cinta agaknya...itulah yg panjang lebar sgt tu...guana gamok erk...

    ReplyDelete
  4. komen susah tak komen pun rasa nak komen...

    ReplyDelete
  5. dah kena tapis pulak dah ...tak demokrasi lah camni...macam finas jugak ni..

    ReplyDelete
  6. komen itu adalah satu pernyataan pendek atau ringkasan pendapt, tentang pandangan, pemerhatian atau kritikan ke atas sesuatu penyataan lain. :D. Sila google yer.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...