Iklan

Feb 11, 2009

Untuk lelaki-lelaki yang pernah singgah dihati aku.

Bismillahirrahmanirrahim...

(i)
Lelaki itu
kawan aku
kawan baik suatu ketika dulu
entah kenapa bila hendak memulakan ini
aku teringat pada dia
tapi aku suka dia, dan pernah mengharap padanya
dan ianya terluah,
tidak kupendam
tapi, katanya dia sudah berteman istimewa
dan dia mengerti kekecewaan yang aku rasa
kami berkawan, lama, sehingga dia sudah bertunang
dan putus hubungan selepas dia berkahwin
dia tiba-tiba muncul semula seketika dalam hidup aku
ketika aku kembali bersendirian, dan sempat memberi secebis harapan
harapan yang kembali diragut selepas itu
mengajar aku supaya tidak lagi perlu berharap
itu dulu
lama dulu

(ii)
lelaki itu
aku sangat senang dengannya
aku sangat suka padanya
aku sangat puja caranya
dia juga kawan
yang ada hati juga perasaan
yang ada kekasih pujaan
dan aku hanya terlambat mendatang

(iii)
lelaki itu
aku sukar melupakannya
aku sering mimpikannya
aku rindu bayangannya
dan rindu itu terhapus walaupun sekadar melihat bumbung pejabatnya
atau kereta mewahnya
tapi aku tahu, aku perlu cuba melupakannya
mengelak bayangannya
menjauh dari bumbung pejabat atau kereta mewahnya
kerana
ianya membuatkan hati aku sakit
hati aku pedih
hati aku merintih

(iv)
lelaki itu
sudah lama aku buang wajahnya
sudah lama aku campak hatinya
aku geram, aku marah,
kerana, tika aku memerlukannya, dia tiada
tika aku selesa tanpanya, dia ada
dan ketika aku memberi ruang sebagai sahabat
dia hilang bagai bayang-bayang
apa? kenapa? kau hendak apa sebenarnya?

(v)
Kerana lelaki yang ke (iv) itulah, aku buat entri ini
Terima kasih kepadanya

3 comments:

  1. lelaki manakah aku sekarang.....mungkin lelaki vi?

    ReplyDelete
  2. Lelaki (i), (ii), (iii) dan (iv) tidak pernah tahu kewujudn blog ini. So, jgn nk perasan la yer.. :D

    ReplyDelete
  3. akulah lelaki yang di sebut2 itu....hehehehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...