Iklan

Feb 19, 2009

Imaginasi yang melampau

Bismillahirrahmanirrahim...

Semalam (orang Terengganu panggil 'maring') gi site visit kat Kg. Padang Tengir, Manir. Untuk projek pengairan Nerus dengan Jabatan Perparitan dan Saliran. Ramai sungguh kontraktor yang pergi site visit tu. Aku agak-agak ada la dalam 80 orang. Fuhhh..

Kampung tu sangat jauh pada aku yang tak pernah masuk kawasan tu la kan. Tapi, aku suka. Banyak pokok dan kawasan yang belum diterokai. Sebenarnya tak ader la jauh sangat, sebab masih dalam daerah Kuala Terengganu. Tapi, bagi yang tidak pernah sampai ke situ, rasa macam sesat ke kampung mana ntah.

Memandangkan nak buat pengairan baru kan, jadi site visit ni ke kawasan pengairan la. Sebenarnya punca air adalah daripada Sungai Nerus, disalirkan ke tali air kawasan Manir itu untuk pertanian (tanam padi). Tempat berkumpul itu adalah di muka pintu tali air itu di mana air akan mengalir ke dua cabang tali air yang lain.

Disinilah imaginasi aku mula meliar. Hahaha.. Dari pintu tali air itu, terdapat pipe culvert di bawah tanah yang menyalurkan air ke 2 tali air tadi. Jadi, air akan membuak-buak naik. Aku pergi tengok air yang membuak-buak itu. Dan aku membayang sebenarnya yang membuak-buak itu adalah naga besar sedang menunggu masa untuk naik! Aku bayangkan, tiba-tiba ketika kitaorang sumer sedang serius mendengar taklimat orang JPS, tiba-tiba naga besar itu timbul. Dengan bunyi yang kuat. Ada sayap yang besar. Mungkin keluar api dari mulutnya yang luas.

Bila aku cerita benda tu (khayalan aku tu) kepada Man dan Joe (aku pergi dengan diaorang), diaorang bantai gelakkan aku.

Tapi, nak buat camner. Imaginasi itu memang melampau.

Hehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...