Iklan

Feb 5, 2009

The latest novel i read.

Bismillahirrahmanirrahim...

Chinese New Year yang lalu busu sekeluarga balik kampung. Biasa. Memang selalu jer cari peluang balik kampung. Cam aku dulu2 jugak masa duk kl. Kali ni dia cuti lama. Seminggu. So, alang2 dah balik tu, aku pesan la dia bawak balik novel dia yang aku belum baca. Ok.

Novel kali ini karya seorang pengarang terkenal. Aku rasa semua pembaca novel di Malaysia kenal penulis ini. Aku mula baca karya penulis ini semenjak tingkatan 4 atau 5. Dulu novel-novelnya sangat menarik minat aku. Dan aku ada mempunyai beberapa koleksi novelnya yang dulu-dulu itu.

Novel yang ini adalah sequel daripada novel yang busu pernah beli dan aku juga telah baca. Walaupun aku ingat2 lupa jalan cerita novel yang dulu, aku still boleh ingat sikit.

Tapi. Sungguh la. Aku sangat kecewa bila membaca novel ini. Apalagi di penghujung cerita. Ye. Aku mengaku. Memang aku lompat-lompat membaca dari pages to pages. Bukan boring. Kerana tidak sabar untuk mengetahui penghujungnya.

Finally, the ending is very disappoint me! Ianya sangat kelam kabut. Dan seperti hendak dihabiskan cepat2. Sehinggakan kita boleh terasa hendak berkata 'Eh..eh.. apa ni? Apa ni woii?? Apa ni???'.

Tapi, kiranya kita berkata begitu, kita diibaratkan (waa.. ada pepatah lagi disini yer.. :D) 'bagaikan anjing menyalak bukit'.

Dah la tidur lewat semata2 nak tahu penamat cerita camner. Tup, tup. Mendukacitakan sangat.

Aduhh. Sakit bahu. Better stop here.

Le bye et revoient u.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...