Iklan

Feb 24, 2009

Sedikit tekanan di pagi hari dan penawarnya

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi ini, aku rasa sedikit tertekan tanpa sebab yang munasabah (boleh ker camtu?Hmm..). Aku menghantar Aisya ke sekolah, dan sempat berlagak seperti cikgu di dalam kelasnya (cheewaahh.. padahal tak pernahnya berangan nak jadi cikgu!). Aku suruh Aisya menyapu sampah yang banyak di merata kelas (tak der la sampai tak nampak lantai pun!). Kemudian Aisya memberitahu tentang 'Duty Roster' yang terdapat di notice board di hadapan kelas. Aku mengadap notice board itu, menyuruh Aisya berhenti menyapu sampah sebab bukan hari dia bertugas dan kemudiannya menyebut nama murid yang bertugas dengan kuat. Tidak menghairankan bila seorang murid mengikut arahan sementara seorang lagi yang bertugas membersihkan kelas belum hadir. Isshh.. berlagak la plak. Hahaha..

Kemudian selepas mengambil tupperware semalam dalam laci meja Aisya (dia tertinggal tupperware tu), aku kembali singgah dirumah. Biasanya aku meletak tupperware di dalam sinki dan terus ke pejabat. Tetapi tidak pada hari ini. Kerana rasa serba tidak kena yang melanda, tanpa tujuan aku ke belakang rumah melihat nenek (mak aku) menyiram sayur-sayurannya yang subur menghijau (macam skrip untuk program dokumentari pertanian la plak). Ada sawi (banyak), kangkung (sikit), bendi (beberapa pokok) dan pokok naga yang tidak berbunga-bunga sejak sekian lama. Dah jenoh menunggu! Bercakap-cakap kejap dengan nenek tanpa topik yang pasti (ayat apakah ni!), kemudian baru pergi kerja.

Sampai di pejabat, aku seperti biasa membuka pc (bukan membuka segala skru yer! I mean turn on my pc.. :D) dan menge'check' email. Sempat mengadap blog seseorang yang biasa aku baca. Dan aku terjumpa sesuatu yang sangat menggelikan hati seterusnya membuatkan aku ketawa dan tersenyum dan ketawa, senyum lagi (eeii.. giler ke apa nih!). Oppss.. aku masih waras yer. Tapi betul kelakar. Ianya pasal 'Hawaii Chair'. Kalu nak tengok, klik di sini. Kalu tak nak tengok, tak payah ler rajin2 nak klik. So, itulah penawar aku untuk pagi ini. Hehe..

Arghhh... insert link tak jadi! Tak pernah buat, this is my first time. Tak jadi!

Camner ni?

Camner ni?

Hahaha.. akhirnya menjadi jugak. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...