Iklan

Aug 19, 2010

Catatan 9 Ramadhan

Assalamualaikumm...

Aku agak kecewa dengan ramadhan kali ini. Kecewa dengan diri sendiri yg nampaknya agak lemah dan lembap. Ada separuh lagi ramadhan dan aku cuba perbaiki diri.

Petang tadi dalam perjalanan pulang, perut sakit sekali. Ya, gastrik menyerang lagi setelah sekian lama tidak singgah kerana aku selalu beringat untuk menjaga makan minum. Alasannya mudah. Waktu sahur awal pagi tadi, aku cuma menjamah sepotong pisang sira. Aisya juga makan sepotong. Sedang semalam, makan untuk berbuka hanya sedikit kuih kemudiannya tidak makan apa-apa lagi. Akibat terlalu mengantuk, aku malas hendak makan nasi ketika bersahur.

Perut terasa bagaikan pusat ditarik rapat menyentuh tulang belakang. Kemudiannya seperti ada satu urat perut diregang dan ditarik kuat tidak mahu dilepaskan. Aku terus memandu pulang biarpun sakitnya seperti memaksa aku berhenti sahaja di tepi jalan. Teringat suatu ketika dulu, aku pernah diserang sakit yg sama ketika berjalan-jalan di sebuah pusat membeli belah di Kuala Lumpur. Aku terduduk di kerusi dan tidak mampu untuk berdiri.

Aku berharap perkara itu tidak akan berulang. Aku sangat sedar, ianya salah diri sendiri. Kerana mengikut nafsu sungguh. Mengantuk.

Benci ah.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...