Iklan

Dec 19, 2008

Kenapa 'It's complicated'

Bismillahirrahmanirrahim.

Aku rasa semua orang yang biasa dengan Friendster, Facebook, Tagged, dan lain-lain yang sewaktu dengannya pada zaman internet yang serba ada ini, biasa bertemu dengan status 'It's complicated', kan.

After we fill the name, name to be display, date of birth, location and all that, we will come to the box 'status'. And we just need to select sama ada we are single or married or divorcee or 'it's complicated', atau segala bagai yang lainnya.

As for me, biasanya aku lebih selesa memilih 'It's complicated'. Aku ada alasan tersendiri untuk itu sebenarnya. Tapi, sebelum ini tak pernah lagi ada orang yang bertanya, why 'it's complicated'? What does it mean by 'it's complicated'? Are u actually single or married? Selama ini orang tak kisah pun!

But, in this few days, ada beberapa orang bertanya. Orang yang tidak aku kenal dan hanya bertanya melalui messages yang dihantar. Biasanya, sesiapa sahaja menghantar messages kepada aku, melalui all those kind of social networking, aku akan reply walaupun just to say ok, tq, yes, no, and etc. etc. Jadi, kali ini aku yang ada masa rajin ni, balas la pertanyaan diaorang tu serba sedikit.

Kenapa 'it's complicated'? As for me, kenapa aku pilih status 'it's complicated' tu banyak sebabnya dan alasan aku yang tersendiri. Kalau orang lain, aku tak tahu dan tak peduli pun. Pada pandangan aku, 'It's complicated' diletakkan disitu sebagai salah satu pilihan bagi sesiapa yang keliru barangkali dengan perhubungan yang sedia ada. Mungkin ada perhubungan yang rapat tetapi tidak punya perancangan ke arah penukaran status kepada 'married'. Mungkin ada rasa cinta pada seseorang, tetapi keraguan mungkin bertepuk sebelah tangan itu juga ada. Mungkin juga tidak pasti dengan perasaan sendiri di dalam sesuatu perhubungan. Mungkin juga, sesetengah orang memilih status itu untuk menyembunyikan kenyataan kerana alasan-alasan yang tersendiri. So, it's complicated. Sebagaimana cantik itu subjektif, cinta itu juga subjektif. Itu pendapat aku la.

Tapi dari apa yang aku faham itulah, aku menerangkan kenapa 'it's complicated' yang menjadi pilihanku untuk memberitahu status aku. Lebih daripada itu, kena faham sendirilah. Yes, i am single, but 'it's complicated' is more suitable to describe my real situation.

2 comments:

  1. They say it takes a minute to find a special person, an hour to appreciate them, a day to love them but then an entire life to forgot them......Life is Short

    ReplyDelete
  2. Yes.. life is too short to make the same mistake...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...