Iklan

Dec 23, 2008

Sindrom tidak yakin pada diri sendiri ke begini?

Bismillahirrahmanirrahim..

Pernah tak konfius dengan diri sendiri? Kita rasa apa yang kita cakap dah sememang sangat betul dan tepat. Akan tetapi, tiba-tiba kita diberitahu sebaliknya. Dan kemudian kita terfikir 'Betul ker aku luper? Rasa-rasanya aku memang ingat lagi benda tu?'. Kerana tidak mahu bergaduh, kita diam. Kita pujuk hati kita, 'Mungkin betul kot, aku lupa'. Mungkin aku dah semakin pelupa sekarang seiring dengan peningkatan usia. Bagaimanapun bila kita kembali mengingati balik secara terperinci atau mencari bukti-bukti samada betul ke kita dah lupa, kita dapati yang kita sebenarnya betul! Kita tidak lupa dan apa yang kita katakan adalah benar belaka. Dan selepas itu, kita seperti tidak mampu untuk memberitahu kebenaran itu.

Dolu2, aku ingat aku seorang jer cam tu. Tapi kemudiannya aku dapatii bukan aku seorang yang begitu bila pernah beberapa orang kawan mengadu cerita yang hampir sama.

Sindrom apa ni agaknya yer?

3 comments:

  1. tapikan.. beralah itu pon bagus.. asal jangan merugikan sangat..

    ReplyDelete
  2. I will pass on your article introduced to my other friends, because really good!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...