Iklan

Dec 31, 2008

Pengakhiran 2008 yang 'Huh.. aper ni!'

Bismillahirrahmanirrahim...

1. Pagi tadi aku bangun awal dari biasa. Aisya juga bangun serentak dengan aku. Kemudian kami solat subuh bersama, untuk pertama kalinya. Ketika aku mandi, Aisya tolong menggosok baju kurung yang dah aku keluarkan dari almari untuk dipakai ke pejabat. Semuanya ok jer. Sampai di pejabat, buka pc, log-in ym, dan itulah permulaan kepada hari 'kureng' aku. Sebabnya, isu yang sangat kecil! Dan ianya merosakkan seluruh hari aku sepanjang hari terakhir 2008 ini.

2. Hampir tengahari, aku tiba-tiba diserang sakit perut lagi. Sehingga meleleh-leleh air mata menahan sakit yang sekejap. Bila dah lega, aku berbual-bual dengan kawan tentang sakit aku itu. Dan kesimpulan yang dapat dibuat, mungkin aku kena 'medu'. Aper tu? Aku sendiri musykil, tapi aku gambarkan ia sebagai sakit akibat angin yang banyak di dalam perut. Langkah yang perlu aku ambil, aku perlu jaga waktu makan! Tak nak risau-risau dan fikir banyak pasal ini.

3. Hari ini, aku makan tengahari dengan nasi kukus, dan aku makan sampai licin satu bungkus! Haa... kawan-kawan yang rapat tahu sangat apa yang berlaku. Aku hanya makan sampai licin seperti itu bila aku tengah tertekan, tengah hendak marah, bercakap cam orang tidak betul, gelak-gelak dengan lawak bodoh, etc, etc. Maksudnya disini aku akan makan banyak bila aku 'tension'.

4. Petang, aku silap tulis cek! Pagi tadi boss telah meninggalkan sekeping cek kosong kepada aku untuk diberikan kepada subkontraktor dengan jumlah yang akan aku bincangkan dengan subkontraktor itu. Bagaimanapun aku perlu mendapatkan persetujuan jumlah itu terlebih dahulu dengan boss. Selepas aku berbincang, dan mendapatkan persetujuan boss, entah macamana aku tersilap menulis jumlah yang boss luluskan. Aduhh... Geram betul. Mujur selepas berbincang dengan staff lain sekejap, kami mendapat penyelesaiannya tanpa perlu merujuk kepada boss. Lega!

5. Aku masih belum membeli hadiah untuk hari jadi Aisya esok! Dan aku masih tidak punya idea apa yang perlu aku hadiahkan kepada dia kali ini.

6. Aku rasa aku tidak berbuat salah dan tidak perlu meminta maaf. Aku cuma meminta sedikit masa (yang hanya paling lama pun satu jam!) untuk 'cool down'. Itu jer. Tapi aku rasa sangat tidak selesa bila dia terus senyap dan menghilangkan diri. Hmmm.. mungkin dia juga perlukan masa untuk 'cool down'.

7. Selamat tinggal 2008 yang banyak kisah duka, dan selamat datang 2009 yang tidak aku harapkan apa-apa...

2 comments:

  1. It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...