Iklan

Dec 21, 2008

Pening. Lega. Ragu-ragu.

Bismillahirrahmanirrahim.

Pagi.
Aku pening. Walaupun serba sedikit dah bersedia untuk kena 'serang', tetap rasa cam 'arghhh...!'. Sakit kepala dari semalam tak lega-lega. Lepas beberapa kali mesyuarat bertukar waktu kerana kekeliruan pihak klien, akhirnya aku sempat menelan 'Actifast' sebiji semasa dalam perjalanan ke tapak projek. Sampai di sana, sakit kepala tak juga hilang. 'Apesal la aku telan sebiji jer tadi..', aku dah merungut sendiri. Tapi, itulah. Aku biasa makan panadol sebiji jer sekali telan. Mesyuarat penyerahan bermula jam 11.15 lebih kurang, sehingga jam 12.30 tengahari. Dan ianya berjalan sangat lancar. Langsung tidak seperti yang aku sangkakan. Aku gembira juga, biarpun ada serba sedikit lagi kerja yang perlu dilakukan berikutan penyerahan projek ini. Tetapi sekurang-kurangnya, satu beban berat yang aku rasa terletak atas bahu aku (and of cos my boss and colleagues), cam ringan sikit.

Tengahari.
Lepas lunch dengan Duan, Nur dan Zahari, kami (aku dan Nur) pulang ke pejabat. Itu adalah lunch yang terakhir dengan Duan sebelum dia menjadi pekerja kerajaan. Dia telah resign, dan akan bertolak esok ke Kuala Lumpur untuk menjadi warga Kuala Lumpur (sesuatu yang sangat berat untuk dia lakukan - dia bersungut acap kali tentang itu kepada kami) dan meneruskan karier dengan sektor kerajaan. Meninggalkan kehidupan yang aman dan tenang di sini, untuk mengharungi hidup di kota yang sesak, dan sebak itu. Siapa yang sanggup dengan sepenuh hati? Lainlah bagi sesiapa yang tidak pernah merasa kehidupan sebegitu. Mungkin sukar untuk membayangkannya. Well Duan, life must go on.

Petang.
Tetiba aku rasa sunyi. Biarpun Nur ada, Ain ada. Aku rasa seperti tidak tahu apa yang perlu aku buat. ISO tak siap lagi sebenarnya. Tapi, aku tetiba seperti keseorangan.

I feel lonely.. here.. deep in my heart. Why...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...