Iklan

Aug 30, 2010

Yahoo Massenger chat room

Assalamualaikumm...

Zaman sekarang, berchatting di yahoo massenger chat room mungkin tidak lagi menjadi pilihan ramai. Seperti juga mIRC atau kampung chatroom atau macam-macam lagi chatroom yg wujud ketika internet baru popular di Malaysia. Saya rasa la kan. Sekarang yg paling popular dan tengah ngetop semestinya facebook.

Tadi, disebabkan sangat mengantuk saya mencari sesuatu untuk dibuat atau seseorang untuk dibualkan di mana-mana di alam siber. Tidak ada. Jadi, saya tiba-tiba terfikir untuk masuk ke chatroom yahoo massenger. Maka merapu la saya seketika di chatroom Terengganu sebelum disapa beberapa orang secara private message.

Memang membosankan sebenarnya berbual-bual secara formal seperti disapa dengan soalan-soalan rasmi. Asal dari mana. Tinggal dimana. Kerja di mana. Kerja apa. Umur berapa. Dah kahwin belum. Ada bf tak. Aduhhhh... bosannya. Tak boleh ke buat sapaan yg luar biasa sikit seperti 'Semalam aku berbuka dekat luar, tak sedap sungguh makanannya, membazir jer duit aku sebanyak rm200. Nko berbuka kat mana semalam?'. Contoh la kan. Makan apa sampai rm200 sorang2!

Tapikan, ada satu lagi tambahan soalan perbualan rasmi yg baru disini. Mungkin dah agak lama, tetapi sebab dah lama tak berbual dengan orang asing, maka ianya masih baru kepada saya. Selepas soalan, 'Ada bf tak?' yg merujuk kepada boyfriend atau kawan lelaki, mereka akan terbalikkan perkataan 'bf' tu menjadi 'fb' merujuk kepada facebook. Haaa... rupa2nya itu tambahan soalan formal baru, 'Ada fb tak?'. Hahahaha...

Agaknya sekarang dah jadi macam orang asing kot kalau tak ada fb. Hehe...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...