Iklan

Oct 18, 2009

3 Hari Yang Santai

Bismillahirrahim...

Tiga hari yg santai ini juga tiga hari yg panas dan malas. Tapi, dalam kemalasan itu saya sempat juga membuat kek coklat (yg menjadi!) dan menghabiskan 2 buah novel (sebuah telah dimulakan sejak seminggu!). Ya, saya suka dan berpuashati dengan kedua-dua novel Noor Suraya itu, sebagaimana saya juga berpuashati dengan kek coklat saya yg dah luak lebih daripada separuh dalam sehari. Ini resepi yg saya paling suka hasilnya dan saya akan berpegang pd resepi ini utk kek coklat selepas ini.

Dalam 3 hari yg santai ini juga (termasuk hari ini sebenarnya) saya rasa saya banyak sungguh makan. Mungkin kerana bosan, dan malas utk keluar kerana cuaca yg panas, sekejap-sekejap saya ke dapur mengadap makanan. Oh ya, saya hendak meletak gambar utk entri kali ini. Nampaknya sudah lama sungguh saya membiarkan blog ini tidak ceria dengan gambar-gambar.

Emosi? Agak terkawal. Kerana bosan, saya mengisi masa dengan membaca novel, mewarna dan memasak sahaja, juga menghadiri kenduri. Oh, saya suka makan nasi kenduri.

Bersiap dengan cukup simple utk pergi kenduri, dan ditegur emak sebab pakai baju kurung lama (hmm.. baju kurung 3 thn lepas rasanya)

Buku-buku cerita Busu punya.. :D


Kek coklat, dan anak tukang buat kek yg selalu suruh mamanya buat kek.

Lama sungguh tk bermain ngan water colour.. memang rasa best sungguh la. Nampaknya lepas-lepas ni, nk kena beli drawing board dan water colour plak. Oh ya, seperti biasa itu jejari anak tukang menyiapkan kerja-kerja colouring.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...