Iklan

Oct 20, 2009

Baru sedar

Salam...

Saya baru tersedar (tipulah, sebenarnya baru nk mengaku kesedaran) bahawasanya blog ini telah menyimpang jauh daripada tujuan asalnya, dan juga tajuk blog. WorldsAroundMe ini sebenarnya diwujudkan dengan niat hendak menceritakan perihal kisah-kisah yg berlaku disekeliling saya dan bukannya mengenai perasaan dan emosi saya yg terkadang tidak stabil. Kisah-kisah disekeliling saya itu pula merangkumi apa sahaja termasuk orang-orang, binatang-binatang, benda-benda dan seluruh alam yg setiap hari punya cerita tersendiri.

Contohnya disini, hmm.. lembu betina ayah yg bunting sudah beranak lebih kurang seminggu yg lepas. Anaknya juga betina dan ianya sedikit mengecewakan ayah. Kenapa? Lembu jantan lebih mahal harganya sebab boleh dikorbankan sempena musim haji. Kata ayah, kalau anak lembu itu jantan, hari raya haji tahun depan sudah boleh dijual. Ini anak lembu itu yg ketiga. Seekor anaknya yg jantan telah mati dilanggar pada tahun lepas dan ianya merupakan suatu kerugian kepada seorang penternak seperti ayah. Bagaimanapun, menurut kata mak, daripada kesemua lembu-lembu yg ada sekarang (3 ekor termasuk yg baru dilahirkan), ianya sudahpun balik modal sejak lembu yg pertama dulu lagi. Oh ya, saya lihat seperti masih ada lagi seekor anak lembu didalam perut ibu lembu yg baru beranak itu. Sebabnya perutnya besar sgt! Tetapi, mustahil la bukan, sebab kalau kembarpun, semestinya dia keluar sebaik sahaja yg pertama itu keluar. Comel sungguh anak lembu itu. Melompat-lompat kesana kemari di sekeliling rumah, tetapi kalau kita mendekat, cepat-cepat ia lari.

Ha. Itu contoh cerita yg sesuai dengan tajuk blog ini. Kan. :D.

I wonder why : Sejak akhir-akhir ni saya cam susah nk tidur..

1 comment:

  1. kalu banyok lembu alizeboleh la bolek korban raya ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...