Iklan

Oct 28, 2009

X-cident.

Salam...

Ini pertama kali, dan saya juga berharap ini yg terakhir. Sebelum ini, paling-paling teruk pun, saya cuma terlanggar 'baloh' (rumah padi) tokwan saya sahaja ketika saya meng'reverse'kan kereta. Rosak jugak la bumper kereta saya masa tu. Tapi saya biar sahaja bumper itu tidak berganti. Paling sikit pun, saya cuma mengkemitkan sedikit pintu kereta di sebelah driver ketika kereta tidak hidup akibat bateri rosak ketika belajar di Skudai. Kereta terundur ke belakang ketika di porch dengan pintu kereta tidak sempat ditutup. Jadi pintu itu terkena tiang dekat porch itu sebelum sempat handbreak ditarik. Terpaksalah menyusahkan kawan perempuan menolak sedikit kereta (sedikit sangat pun) supaya pintu kereta boleh ditutup.

Kali ini memang teruk sehingga sakit-sakit seluruh tubuh. Bukan saya seorang. Dengan Nur sekali pening-pening lalat. Memang kami rasa hentakan itu cukup kuat, walaupun tidaklah teruk mana Si Kancil saya berbanding Wira Kelabu yg menghentam. Tapi, mungkin memakan belanja RM200 hingga RM300 juga untuk membaiki. Yang sayangnya, Si Kancil saya itu baru lagi dipakaikan kulit baru.

Alhamdulillah, tuan punya Wira Kelabu tidak banyak kerenah untuk menyelesaikan masalah. Saya akui, saya tidak pandai bab-bab ini. Jadi, saya terpaksa meminta pertolongan orang yg lebih arif dan mujur juga orang itu kebetulan berada dekat sahaja dengan tempat kejadian. Segala perbelanjaan membaiki kerosakan, dia bayar. Harap-harap kami berdua (nur dan saya) tidak apa-apa dari segi kesihatan. Tapi memang sakit la seluruh tubuh kerana hentaman yg agak kuat itu.

P/s : Saya kena pergi mengurut nampaknya ni, belakang saya (bawah bahu kanan) bengkak dan leher saya terasa sungguh lenguh-lenguh.

I wonder why : Ini agaknya balasan Tuhan untuk yg mana, atau hikmah apakah yg sedang menanti sebenarnya...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...