Iklan

Nov 1, 2009

Fobia sedikit

Bismillahirrahmanirrahim...

Kata Aisya, 'Mama tak baca Bismillah kot ketika bawak kereta tu'.

Mama balas, 'Laa.. kan Aisya selalu dengar mama baca Bismillah setiap kali mama nk bawak kereta kan'.

Saya sedikit fobia rupa-rupanya. Takut untuk melihat kereta di belakang melalui cermin pandang belakang. Lebih-lebih bila ada kereta sedang laju di belakang. Jantung saya berdegup kencang, dan saya terbayang-bayang hentaman yg kuat akan berlaku. Agak menakutkan. Sudahnya saya memandu perlahan di lorong kanan dan kurangkan memandang cermin pandang belakang. Saya kena kuat. Kuat. Kuat. Macam hmm.. macam siapa yer.. macam saya lah.

I wonder why : Manusia ni ada macam-macam ragam, hinggakan kita tidak menyangka yg lemah lembut sopan santun tiba-tiba mengeluarkan macam-macam perkataan kurang elok didengar ketika marah. Fuhh..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...