Iklan

Nov 10, 2009

Tiba-tiba saya rasa risau

Bismillahirrahmanirrahim...

Sejak balik daripada pejabat petang tadi, saya tiba-tiba risaukan banyak sangat perkara. Saya tidak tahu kenapa, tetapi seperti tiba-tiba macam-macam perkara berebut-berebut berkumpul ditempat yang sama, iaitu dalam fikiran saya. Alhamdulillah, saya tidak berpenyakit darah tinggi. Kalau tidak entah apa yang telah berlaku kepada saya. Nauzubillahiminzalik. Semoga saya diletakkan Tuhan di dalam keadaan yang sentiasa sihat sejahtera. Amin.

Dalam keserabutan itu, akhirnya tertidur pada seketika sekitar hampir 10 minit kemudian terjaga dan terus pergi mandi. Alhamdulillah. Terasa sedikit lega selepas dikejutkan dengan kesegaran air membasahkan tubuh lama-lama. Saya cuba bertenang, dan saya rasa saya perlu melakukan sesuatu. Apa yg saya risaukan sebenarnya itu?

Ini senarainya;
1. Hari khamis ini klien memanggil kami (saya ataupun boss saya) bersekali dengan konsultan untuk membincangkan tentang masalah kolam renang yg tidak berkesudahan. Sebab sejak akhir-akhir ini saya sangat menyampahkan dengan konsultan itu dan tidak terasa langsung utk bersemuka dengan diaorg.

2. Saya mencari alasan untuk tidak hadir ke dalam perbincangan itu.

3. Saya terlupa untuk pergi ke bandar untuk membeli tiket bas untuk ke kuala lumpur. Dan saya terfikir semula, perlu ke saya pergi atau tidak?

4. Saya perlu menyiapkan harga tender yang tiba-tiba sahaja ada tambahan kerjanya.

5. Saya memikirkan alasan-alasan yg tentang kerja-kerja pemulihan yg masih agak banyak di kolam renang.

6. Aisya baru menunjukkan surat tentang penyerahan buku teks pada 10hb November (kelmarin) dimana sepatutnya pada hari yg sama buku-buku teks utk tahun hadapan akan diagihkan. Tetapi kenapa Aisya belum dapat?

7. Saya terfikir untuk berhenti kerja. Tetapi saya masih belum ada kerja baru. Dan Aisya pula perlukan perbelanjaan untuk persekolahannya.

8. Saya terfikir untuk potong sahaja Astro di rumah ini.

9. Saya juga terfikir-fikir untuk potong sahaja line streamyx.

10. Saya rasa seperti saya membuat kesilapan apabila membeli tanah hari tu. (Duit simpanan saya sudah susut).

11. Saya berkira-kira tentang perbelanjaan saya dan Aisya.

12. Banyak lagi la...

Akhirnya, selepas mandi saya membuka Astro Ria, menonton Cinta Lelong, kemudiannya bersambung dengan cerita Mario Mariono Bros. Saya gelak sakan, dan melupakan semuanya sekejap. Sekarang saya baru menyiapkan harga tender. Saya nak tidur sekarang. Selamat malam. Semoga esok saya lebih bersemangat.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...