Iklan

Nov 16, 2009

Cukup sampai disini

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani...

Dalam keadaan yg sungguh tertekan kali ini, saya rasa fikiran saya masih waras dan cukup digunakan lagi. Samada betul atau tidak tindakan saya melarikan diri seketika, ianya tetap menyumbangkan beberapa perkara yg bagus untuk saya. Contohnya dengan melihat kehidupan di sana yg sesak, susah dan meletihkan, saya menjadi bersyukur dengan kehidupan saya. Biarpun sejak akhir-akhir ini, masalah bertimpa-timpa ke atas saya, kehidupan orang juga punya masalah mereka tersendiri. Ianya adalah bergantung kepada kita bagaimana untuk mengawal keadaan itu. Itu akal saya berkata-kata.

Tapi dalam keadaan begitu, sesekali perasaan kecewa itu datang lagi. Dan saya tertanya-tanya dimana dan apakah salah saya sehingga betapa mudahnya mereka-mereka ini mencampak dan memijak-mijak hati saya. Tika itu, saya akan memahat teguh di dalam ingatan saya bahawa saya tidak akan memberikan hati saya kepada siapa-siapa lagi. Kerana hati saya, tiada siapa peduli apatah lagi hendak menghargai. Selepas dibelai, dipuja, dicari ketika diperlukan, sewenang-wenangnya dicampakkan apabila sudah tidak memerlukan. Mudah bukan?

Sekarang, saya memujuk diri sendiri. Saya tidak ketemu sesiapa yg boleh menunjukkan jalan kepada saya, apa dan bagaimana harus saya lakukan bagi mengubatkan hati yg parah ini. Saya tidak ketemu sesiapa yg boleh memberikan semangat untuk saya meneruskan kehidupan yg terasa kabur ketika ini. Saya sedang mencari jalan untuk pulang, dan walaupun sudah disini, saya masih terasa pedih itu.

Kalaulah saya dapat pergi sejauh-jauhnya, saya rasa ianya lebih melegakan. Pergi dan bukan untuk kembali.

Saya berharap saya akan cepat kembali ke keadaan biasa saya.

2 comments:

  1. dimanakah kan ku cari ganti.....

    ReplyDelete
  2. di utara, selatan, timur ataupun barat,
    di kali yg tenang mengalir,
    di gunung yg penuh misteri,
    di langit, awan menemani,
    di bumi rumput hijau dikaki..
    di mana-mana sahaja..
    :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...