Iklan

Nov 9, 2009

Half day leave

Salam...

Sebenarnya saya bukannya betul-betul half day leave seperti dulu-dulu masa kerja di kuala lumpur kota metropolitan menyesakkan minda, nafas dan semua tu, tetapi saya tetap nak pergi semata-mata nak shopping. Heh.. Half day leave ini kerana hendak menyiapkan kerja sendiri, tanpa mengisi borang cuti dan tidak memberitahu boss pun. Hanya meninggalkan pesan pada Nur dengan pesanan berbunyi, 'Nur, kalau boss tanya, bagitau ajer su ada hal. Su akan masuk opis jugak tapi mungkin lambat la'. Lebih kurang begitulah dialognya.

Yang menyeronokkan hari ini, hujan sejak semalam hanya sekejap-sekejap sahaja berhenti. Bersiap awal pagi seperti hendak pergi kerja, tapi cuma menghantar Aisya ke sekolah kemudian pulang semula mengadap labtop di dalam bilik. Ditemani hujan yang menyegarkan, lagu-lagu favourite, suasana sangat tenang dan menyenangkan. Kalaulah dapat berkerja dalam suasana macam tu selalu, saya rasa masa saya akan digunakan seoptimum mungkin. Sungguh, sangat selesa dan menyenangkan.

Jam 2 tadi, baru tayar kereta saya menjejak tempat parking di kawasan pejabat. Sebelum turun, ada lagu best sedang dimainkan diradio. Saya tidak tahu tajuknya, tapi saya tahu lagu itu. Naik ke pejabat, terus google lagu itu, dan jumpa. :D
Ini lagunya, Ranjang Mawar. Best, kan?

Kerana dia aku menangis
Tanggalkan sisa kewarasan
Rela melepaskan kemudi di tangan
Di kala ribut gelora
Datang mendera samudera

Kerana dia aku menangis
Padamkan gaya dan perasaan
Sanggup memutuskan pertalian diri
Kepada selain dia yang kudamba

Ku tenggelam dalam rindu
Tidak berdasar dan bertepi
Ku terdampar dalam sendu
Tidak bernoktah dan berhuruf

Ku terkorban dalam cinta
Tak beralasan dari lembar
Satu lagi tak menjanjikan
Ranjang mawar yang ku mimpi

Ku mimpikan yang ku mimpi

Dengarkan sendiri di YouTube yer. Saya tidak suka meletakkan lagu di sini sebab citarasa kita semua mungkin tidak sama. ;)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...